ELŐZZE MEG A CSONTRITKULÁST POWER PLATE EDZÉSSEL!

ELŐZZE MEG A CSONTRITKULÁST POWER PLATE EDZÉSSEL!

Előzze meg a csontritkulást Power Plate edzéssel

Csontok erősítése, törések megelőzése

Tény: ahogy idősödünk, csontjaink úgy gyengülnek. Lassabban újulnak meg, lassabban gyógyulnak, sűrűségük csökken, nő a törés kockázata. A csontsűrűség veszteség természetes folyamat, de van, aki hajlamosabb rá. A nők például sokkal érzékenyebbek, mint a férfiak, különösen a menopauza idején, mert ekkor csökken az ösztrogénszint (és ez a hormon felel a csont sűrűségének fenntartásáért), könnyebben felléphet az osteoporosis állapot. Már minden harmadik nőnél kimutatható a jelentős csontveszteség 50 éves kor felett.
De bárki, legyen az férfi vagy nő, fiatal vagy idős, szenvedhet például osteopenia-ban, ami nem olyan súlyos, mint a csontritkulás, de csontállomány csökkenés itt is megjelenik, és előre jelezheti a későbbi ritkulást.

Önt is fenyegeti a csontritkulás veszélye?

Honnan tudhatjuk, hogy fennáll-e a kockázata nálunk? Mint sok más esetben, a genetikának nagy szerepe van a kialakulásban, azaz ha a családban már előfordult osteoporosis, vagy ha csak annyit látunk, hogy a famíliában többen szenvednek törést az átlagosnál, ez már jelző értékkel bírhat. Vannak hajlamosító gyógyszerek, például gyomorfekélyre vagy Crohn betegségre szedett szteroidok, ám a túlzásba vitt edzés miatt kimaradó menstruáció vagy az étkezési problémák is elősegíthetik kialakulását.
Ne ringassuk magunkat tévhitbe: ha a fentiek egyikével sem találkoztunk, még akkor is oda kell arra figyelni, hogy hogyan és mit eszünk és iszunk, dohányzunk-e, mozgunk!

Hogyan segít a Power Plate® az osteoporosisban?

Az ideális csontsűrűség megőrzésének egyik leghatékonyabb módja a rendszeres, súllyal végzett testedzés. Ez nem feltétlenül jelenti csak és kizárólag az ellenállásos edzést vagy a súlyemelést. Bármely olyan tevékenység (például a futás) megfelelő, mely megterheli az izmokat és csontokat.
Miért? Ha a testben lévő csöves csontokat extra súllyal és rendszeresen terheljük, a szervezet azt az üzenetet kapja, hogy a csontokat meg kell erősíteni, hogy bírják a terhelést. Ezért meg kell találni azt a módszert, amely hátrányos hatások nélkül terheli a szervezetet, ugyanakkor maximálisan hat. És ez az a pont, ahol a Power Plate® belép a képbe.
Egyszerűen összefoglalva: a Power Plate® felerősíti a gravitációs hatást, és a test úgy érzi, hogy valós súlyánál nehezebb. Az edzés során a csontok és izmok egészségére gyakorolt pozitív hatás felnagyítódik, ugyanakkor az ízületekre nehezedő hatás csökken. Mindezt úgy, hogy nem kell súlyt emelgetni!

Tapasztalatok

Az ír Kay Smith-nél* 50 évesen mutattak ki 20%-os csontsűrűség csökkenést, ami ráadásul 2 év alatt alakult ki nála. Gyógyszeres kezelést írtak fel számára, de ennek nem igazán örült, a gyógyszert elhagyta, és mindenképpen természetes megoldást szeretett volna problémájára.
2004. decemberétől kezdve hetente háromszor járt Power Plate edzésre. Nyolc hónappal később gerincében a csontsűrűség már 3,5%-al volt nagyobb, jobb csípőjében pedig 2,5%-al javult az érték. A bal csípőben ez a szám 0,4% volt (ennek hátterében az állt, hogy gerincferdülése miatt jobb testfelét nagyobb mértékben terhelte).
*http://www.bodysmart.ie/osteoporosis.html

TIPPEK

•    A túlzásba vitt edzés éppen olyan káros lehet, mintha egyáltalán nem edzünk. Két edzés között tartsunk legalább 24-48 óra pihenőt.
•    A D-vitamin segíti az erős csontok elérését. Menjünk tehát napra, szabadba, napi 10-30 perc erejéig mindenképp – de ne feledjük a fényvédők használatát.

 

Ajánl/megoszt